Wiele badań wskazuje na to że wykorzystanie komputera w terapii osób z autyzmem przynosi bardzo dobre rezultaty. Nauka za pomocą komputera odbywa się w warunkach, które sprzyjają nabywaniu nowych umiejętności.
Główne zalety interakcji z komputerem:
Dzięki kontroli nad tym, co w danej chwili jest prezentowane dziecku, zapobiegamy sytuacji przeciążenia i pozwalamy skupić się na najważniejszych elementach.
W rzeczywistych kontaktach wszystko dzieje się błyskawicznie - kierunek wzroku, ekspresje mimiczne i gesty nieustannie się zmieniają. W programie możemy zwolnić, zatrzymać i powtórzyć reakcje, dając dziecku więcej czasu na naukę.
Kolorowe podpowiedzi, poruszające się elementy i sygnały dźwiękowe to świetne narzędzia, które pomagają kierować i skupiać uwagę dziecka.
Korzystanie z komputera dla większości dzieci jest samo w sobie atrakcją. Dodając do tego przyjazne grafiki i animacje oraz zadania w formie zabawy zwiększamy zadowolenie z nauki i budujemy wewnętrzną motywację do ćwiczenia ważnych dla rozwoju umiejętności.
Zaktualizuj swoją przeglądarkę aby przeglądać tą stronę poprawnie.